ΑΞΟΝΑΣ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΕΙΜΕΝΟ: Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΖΗΤΑ ΚΟΙΝΟ |
Οι δραστηριότητες που συνοδεύουν το κείμενο θα σας βοηθήσουν να μάθετε ή και να θυμηθείτε:
- Τα στάδια προετοιμασίας για τη συγγραφή της περίληψης
- Τρόπους ελέγχου της κατανόησης κειμένου
- Την επίκληση στην αυθεντία ως τρόπο πειθούς
- Την πολυσημία των λέξεων
- Τη λειτουργία του «που» στον λόγο
- Τη λειτουργία του α΄ και β΄ ρηματικού προσώπου στον λόγο
- Την παραγωγή λόγου (ομιλίας) για την επικοινωνία των μαθητριών/ών με την καλλιτεχνική δημιουργία
Να γράψετε την περίληψη (150-160 λέξεις) του παραπάνω κειμένου στο πλαίσιο ενός αφιερώματος για την τέχνη του κινηματογράφου που οργανώνει η κινηματογραφική ομάδα του σχολείου σας.
Βήμα 5ο: Γράφουμε την περίληψη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής της περίληψης πατήστε εδώ.
Εκφώνηση
Στο πλαίσιο εκδηλώσεων τέχνης και πολιτισμού που οργανώνει το λύκειό σας στο τέλος της σχολικής χρονιάς καλείστε, ως τελειόφοιτη/ος, να εκφωνήσετε την εναρκτήρια-πανηγυρική ομιλία με θέμα τη συμβολή του σχολείου στην επικοινωνία των μαθητριών/τών με την καλλιτεχνική δημιουργία. Να αναπτύξετε την ομιλία σας σε κείμενο 400-500 λέξεων, δίνοντας έμφαση: α) στον ρόλο γενικά του σχολείου όσον αφορά στην επαφή των μαθητριών/τών με ποικίλες μορφές τέχνης και β) στα οφέλη που προέκυψαν για εσάς συγκεκριμένα από την ενεργό συμμετοχή σας σε καλλιτεχνικές/δημιουργικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.Οδηγίες
1. Θεωρία σχετικά με τη διαδικασία και τη συγγραφή της περίληψης
2. Θεωρία για τη σχέση του δοκιμίου με το ημερολόγιο, την ομιλία και τη συνομιλία
3. Θεωρία για την επίκληση στην αυθεντία
4. Θεωρία για τη χρήση του «που»
5. Θεωρία για τους τρόπους ανάπτυξης των παραγράφων
6. Θεωρία για τον έλεγχο του κειμένου
7. Θεωρία για το διάγραμμα κειμένου
Επιμέλεια: Παναγιώτα Σεφερλή
Επιστημονικός έλεγχος: Βενετία Μπαλτά, Μαρία Νέζη





